hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اردبیل| برخورداری 52 درصدی شهرستان‌های اردبیل از فاضلاب شهری

اردبیل| برخورداری 52 درصدی شهرستان‌های اردبیل از فاضلاب شهری

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر در 26 شهر استان اردبیل شهروندان از نعمت آب و در 10 شهرستان نیز با پوشش 52 درصدی فاضلاب شهری روبرو هستیم.

یحیی سیف‌اللهی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طرح‌های آب و فاضلاب شهری و شبکه‌های فاضلاب عمدتا اجرایی شده به‌گونه‌ای که هم در حوزه تأمین آب شرب سالم شهروندان و هم طرح‌های فاضلاب در شهرهای بزرگ اقدامات انجام‌شده در راستای جلب رضایتمندی مردم بوده است.

او ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از 69 کیلومتر شبکه آب در سطح استان اجراشده بود که هم‌اکنون این شرایط به 2 هزار و 400 کیلومتر ارتقا یافته و در همه شهرها پروژه‌های آب‌رسانی به انجام رسیده و یا در مرحله تکمیل است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون به ارزش 45 میلیارد تومان طرح‌های توسعه آب و فاضلاب به بهره‌‌برداری رسیده است.

سیف‌اللهی بیان کرد عمده پروژه‌های ما مربوط به اصلاح شبکه، ارتفاع‌سنج مخزن قازان داش خلخال، سیستم الکترولیز نمک طعام در خلخال است که برای اولین بار در استان این دستگاه‌ها را نصب کردیم.

او به اصلاح خط انتقال هشتجین اشاره کرد و افزود: ما سعی کردیم تعداد اتفاقات را در حوزه آب از 35 مورد به 5 مورد کاهش دهیم که این کار در سایه اصلاح شبکه به طول 15 کیلومتر، توسعه شبکه به طول 25 کیلومتر و توسعه شبکه فاضلاب به طول 48 کیلومتر انجام‌شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل کل مشترکین استان را در حوزه آب شرب 365 هزار مشترک اعلام و تصریح کرد: 180 هزار مشترک فاضلاب در استان داریم به‌طوری‌که در 10 شهر بزرگ این استان طرح‌های فاضلاب در حال احداث است و در خود شهر اردبیل نیز 580 کیلومتر طرح فاضلاب اجرایی شده و 380 کیلومتر باقی‌مانده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد